Translate:      

torsdag 24 april 2008

På tal om mat!

Jag förstår inte riktigt hur min resekamrat tänker när han diskuterar mat. Hur kan han glömma att nämna det mest väsentliga med USA:s matkultur: GLASS!!!
Alla som någonsin besök detta fantastiska land i väst kommer inte hem utan att med ett leende på läpparna med målande bilder försöka besksriva dessa enorma kreationer som amerikanarna skapar av något som enkelt som mjölk!
Med anledning av att minst en i resesällskapet fyller år under resan, kan jag lova att det på den speciella dagen med största sannorlikhet kommer att dyka upp något liknande.


God eller inte spelar ingen roll, det är upplevelsen vi är ute efter!



Edit// "Födelsebarnet" håller med, glass är gott. Jag känner två gubbar som gör förbannat god glass som man oxå kan käka i sängen ;) , nosch nosch Anneliii. -mmh jag fyller år snart.





2 kommentarer:

Linda sa...

Alltså vad ni gör i sängen tycker jag antingen att du kan tala i klartext om eller helt utesluta. Detta inlägg ger upphov till en hel del bisarra fantasier...

Mattte sa...

Något i den här stilen i dubbel bemärkelse ;)