Translate:      

måndag 28 april 2008

Fiske...

En sak som vi gubbar pratat löst om att göra är att ta en tur ut på det blå och pröva fiskelyckan. Jag har, vevat fluglina i älvar som enligt vissa skall vara bland de bästa i världen, stått bland myljarder av mygg i försök på gammelgäddan och varit tvungen att rensa nät innehållandes 50 kilo simpa bara för att jag var en aning morgontrött. Med andra ord har fru fortuna aldrig velat ge mig en sådan där ovanlig fiskelycka som andra har. Det enda jag fått på kroken är en viss smak av bitterhet.

Men jag är inte bitter! Nä! För i Miami... där drar alla upp STORA fiskar enligt välrenommerade "källor" på nätet. Vädret är alltid perfekt och myggen obefintlig. Fiskar stora och blänkande fullkomligt hoppar in i båten, rensad och klar. -Min fiskelycka kommer således att vända.. tjohooo!



I och för sig kan det vara så att dessa källor har lika fel som de mina på hemmaplan. Äh! vi planerar i alla fall för att dra ut med en sådan där halvöppenbåt med stor motor och spön överallt. Sedan kan vi likt jag bruka göra på mina fiskeäventyr, låtsas att vi vet vad vi håller på med, kasta ut och veva in. Fastnar det något är det en bonus, fastnar det inget dricker vi öl och ser coola ut.

1 kommentar:

wahoo sa...

Kolla om ni kan fiske Tarpon.

Grym fighter +att man kanske kan få en surprise.

http://www.youtube.com/watch?v=qjWQNwv-GJ4