Translate:      

måndag 14 april 2008

Vaddå prestationsångest!

Mitt i allt snack om hyrbilar och flygplansplatser tycker jag att det är dags för de riktigt stora frågorna: Vilken bikini ska man ha???
Tänkte att det inte alls borde vara något stort problem, utan något jag skulle kunna beta av på lunchrasten efter att ha tryckt en burgare på Mc Donalds och inte alls ångrat mig direkt efteråt.

MEN jag tror inte jag med ord kan förklara den känslan som kom över mig i provhytten på underklädesaffären när jag, i det vita ljuset som gjorde min redan likbleka kropp om möjligt ännu mer dödsfärgad, såg min något deformerade, smått (!) otränade trebarnsfödda skapelse i en "liten" brun trekantsbikini med troskanter som var något dolda av den överblivna huden runt höfterna = dödsångest!!!
Nåväl, med självkänslan nedtrampad i skoskaften och tomma händer (det blev i alla fall billigt!) åkte jag hem för att försöka hitta ett alternativ på det fantastiska "internätet" (min mans förslag) och tänk, där fanns ju massor!
Massor med soldränkta, väloljade, mest troligt otroligt retucherade (jag intalar mig det ialla fall), silikonpumpade(en o annan)snygga tjejer och miljoners modeller. Jag undrar om det bara är bikinin man kan beställa eller om man kan få kroppen också !?
Jaja, det är ju några veckor kvar, det är väl bara att dra på sig träningskläderna och ta några rundor på elljusspåret, köra några timmar på gymmet och glömma allt vad socker är.



Eller vad tror du Anneli, nog fixar vi det här?!

1 kommentar:

Aneliii sa...

Jo, självklart fixar vi det! Det är ju dig och mig vi pratar om och vi fixar ju allt! Precis som du säger har fokus varit helt fel fram till nu. Vem bryr sig om bekväma platser i flygplanet under 14 timmar, eller hyrbil för 8 personer om man inte får glida runt på beachen i snygg, glänsande bikini, inoljad och läcker i värsta miamiandan? Inte jag i alla fall! Var det spinning på tisdagar?