Translate:      

måndag 5 maj 2008

Budget, ett nödvändigt ont eller....

Vi snackar mycket om vad vår tid ska gå till i landet Over there, en fråga vi kanske borde ägna någon tanke åt är kanske hur vi ska få ekonomin att gå ihop. Eller så kanske vi bara struntar i det och ringer banken när vi kommer hem och tar ett fett lån för att överleva resten av året. Jag tror inte att vi har någon strategi över hur vi borde räkna, men en snabb koll på konsumentverkets hemsida ska tydligen ge en fingervisning om hur man bör tänka.




Men allvarligt, hur roligt är det när man för en gångs skull får möjligheten att roa sig kungligt på en plats som man mest troligt aldrig kommer att sätta sin fot på igen, att då helt plötsligt tänka att pengarna dessuton ska räcka till pensionssparande!!!!!
Jag vägrar! Min budget ser ut som följer:


Planerade inköp (Kläder o skor) 5000 kr
Mat (ca 600kr/dag) 8400 kr
Dryck (?) 5000 kr
Nöjen (disney world o sånt) 10000 kr
Hyrbil 4000 kr

Sparade medel : 0 kronor

Summa: -32,4000 kr

Ajajajdå, Jaja vi reser ju me Holmlunds dom har säkert mycket bättre koll om inte annat får vi säkert låna av dem.

2 kommentarer:

Music and lyrics sa...

haha så länge man har ambitionen och viljan så brukar allt lösa sig;)

Mattte sa...

Har kollat runt på diverse konton och av någon kuslig anledning så har jag trott att jag varit fet som tusan. Men icke!!!!

Fick ett arv eller något (förlåt mormor för att jag inte vet) av mormor för något år sedan, det var fonder... spikrakt ner efter nyår, jag menar fritt fall.. då kan man ju inte sälja?? Men det är ju inte gratis att leva, vare sig hemma eller over there. Kanske kan man dra in pengar på denna blogg, blondin-bella eller vad hon heter kan juh ;)

Skit oxå, vi får låna upp på huset, vi har ju en ny toa och ytterdörr.

eller

så lever vi i total förnekelse och sätter allt på trav i helgen.

Woooa Woooa! Party on!