Translate:      

tisdag 6 maj 2008

Do we need protection?

I dagens upplysta samhälle där alla tidigare debatter som stannade inom hemmets väggar, idag diskuteras på forum och bloggar av människor från hela världen som tycks ha samma intresse, väcks en fundering i min lilla knopp som någon därute kanske kan svara på: Vad behöver man för skydd?



Å då menar jag, att jag min lilla bleka norrlänning som blir röd som Rysslands flagga av att visa snoken för solen på kafferasten behöver något form av SOLSKYDD på vår semester. "Snygg A" som härstammar från södern (Ö-vik) klarar sig säkert fantastiskt bra av att kladda in hela kroppen med coconut-oil och sedan läckra sig vid poolen på dagarna, men vad ska jag göra? Så här kanske:





Jag vet inte om det är något alternativ men jag ska fundera.

Jag hade liksom föreställt mig att jag skulle lämna ett kallt och ruggigt Sverige, hoppa på planet till "Sunny Miami", pressa varenda vaken minut och landa på Arlanda brunare och snyggare än någonsin, men ska jag springa runt på stranden i den där outfitten kommer jag knappast att dra några blickar på mig.

Well, jag måste kanske grunda någon gång i solariet innan vi åker, annars var det "någon" som upplyste om möjligheten att solspraya sig. Ni vet som brun-utan-sol-dusch, känns ju som att köpa en tom kola påse. Förpackningen ser jätteläcker ut men sen då....


Nej, jag tänker fortsätta leva i min dröm om att jag också kan bli brun och att solen inte är farlig, fräknarna får jag väl pudra över och det borde ju finnas kylbalsam i USA också. Annars får jag väl köpa med mig en flaska, men inte ta med i handbagaget förstås.


Inga kommentarer: