Translate:      

måndag 19 maj 2008

Matrioshkas...

Jaha, ett snabbt inlägg så här på måndagsmorgonen.

Det börjar ju bli dags snart. Det packas mentalt på vissa håll om vi säger så. I detta forum så har vi dividerat om bl.a. packning och budget. Och javisst! det finns en gemensam nämnare -mindre packning dit med mer packning hem / mer pluring nu mindre kulor snart. Okej då! Matematiken stämmer... men fysiken påvisar en del prekära detaljer, såtillvida vi inte handlar skitdyrt krims krams förståss. Annars har vi ett "probläm" i början på juli.

Lösningen då? Ungarna har mer kläder och attiraljer än mig. Så de behöver väl en resväska? Frun! mmh! "I rest my case" hon får en egen. Då är det bara jag kvar - jag packar kallingar, t-shirts, badbuxor och tandkräm i en lite mindre resväska, pular ner den i en större och hepp! -Problem solved! Matrioshkas mina vänner! och nej det betyder inte skål.

1 kommentar:

Linda sa...

Kan det vara så att man bara får köpa det som ryms i samma väska som man hade med sig när man for? I så fall: Big problems!!! Kan tänka mig att barnen får några extra kilo med sig hem. Å andra sidan, för vilka pengar ska all övervikt köpas?