Translate:      

torsdag 29 maj 2008

Sådärja...!

Nu är första morgonen här, vi hade en förhållandevis riktigt bra flygresa igår, all kredit till ungarna som skötte sig lysande efter konstens alla regler. Det är inte lätt att sitta stilla i 13 timmar för en själv ens.

Vi befarade ju att vi skulle stå i kö (forever) men kors i taget så var vänthallen nästintill tom. allt sammmans gick på mindre en 15 minuter, väskorna kom fram de också. Då var det bara hyrbilen kvar. Vi hade bokad genom en svensk internetsite, hemmifrån innan vi åkte. När CH bokade vår stora bil som vi kommer att använda om två veckor, förlåt 13 dagar ;) så blev det via Alamo. Eftersom jag bokade via samma site så förutsatte jag också att vi skulle få vår bil via dem. Icke! vår bil var bokad via International, hmmm detta kanske inte låter så besvärligt men men. Då man åker buss från en flygplats som likt alla andra har femtioelva olika filer, tunnlar, broar, mm i ett rasande tempo ca 10 minuter till en hyrbilsfirma så blir man orolig när gubben i disken på Alamo säger att vi är på fel ställe. Nu var det så tursamt att International låg på andra sidan vägen men ändå.

Bilen då, vi hade bokat en liten Chevrolet uplander, våra 4 väskor hade inte fått plats bara dem, det blev en upgrade till en, Toyota Camry till slut. Full Careta mot huset och väl framme där hoppade ungarna i polen och vi lutade oss tillbaka med en Corona i en solstol. Hääärligt må jag säga, Kontrasterna är stora, inte minst vädret men bara det att klockan var ca 20:00 på kvällen vår tid. Det blev inte bättre då T&A kom hem, då blev det käk och mer bad, vi gick alla och lade oss ca 22 lokal tid - ca 0400 - som vanligt allstå ;) whoooa whooa.

10- 4 over and out. dag två har börjat nu skall jag äta frukost.

3 kommentarer:

Criss Quist sa...

Men rackar ungar (Ja Jag har ett guld i vm för sär skrivning). Det är kanske inte så kul å jobba när man läser den rapporten. Jag han iaf hem över lunchen å pressa i 22gradig svensk sommar sol
Vilka mailadresser använder ni nu eller ska vi kommunicera via bloggen/sms

P&P&P

Mattte sa...

Ni kan väl maila via Gmail, jag vägrar kolla jobbmailen riktigt än...

Linda sa...

Åh, så fantastiskt kul att se lite bilder. Ni behöver ju inte lägga ut de mest lockande bilderna för då kommer jag nog inte att titta på dem, med risk för att få sjuk mycket mer resfeber än jag redan har.