Translate:      

fredag 30 maj 2008

Skräpmat...

Aldrig tidigare har så mycket skräpmat inhandlats under en och samma dag! Vi var på Supertarget igår för att inhandla lite smått och gott. För det första måste jag berätta att det mesta här är så sant som det är sagt - it's Big - Maxi oxh lite till fast det bara är den "lokala" handlar'n (nästan)

Hur som helst så tänkte vi handla lite små-snacks, dricka och frukost (den svenska varianten) - C åt typ sockeröverdragna chokladmarsmallows till frukost första morgonen :) han blev som den där fågeln på julafton. Well... småsnacks och frukost var det.

Det slutade med att vi hade köpt godis, glass, öl, vin, chips och gud vet vad allt annat krams för $180 och det är ju inte ens dyrt. En halvliter Ben and Jerrys kostar $3.04, vi köpte 2 liter :)

Idag så blir det en tur till den stora poolen på förmiddagen och en sight seeing tur på eftermiddagen för att vidga vyerna lite. Trafiken är relativt snabb och är man inte med i svängarna så får man veta det. TUUUT!

Tuut på er, dag 2 har börjat, idag är det sveriges nationaldag så vi kommer att ha ett BBQ-party med grillat.

2 kommentarer:

Linda sa...

Okej! Sitter ute och solar i väntan på att grillen ska tändas, kanske 22grader i skuggan, helt sjukt skönt när jag inser att jag inte kan lämna din anledning till grllfest obestridd: Sveriges nationaldag!!! Mig veterligt är det den 6:e juni, och till och med röd nuförtiden!

Mattte sa...

Men noga då. Jag märkte det i går då jag ringde hem till mor och undrade om de kommit ihåg att hissa flaggan. Hon berättade då vänligt men bestämt att det var den 30 maj och att sveriges nationaldag är den 6 juni. Men kul hade vi i alla fall :)