Translate:      

torsdag 29 maj 2008

SMS fundering!

Jaha, då familjen H lämnat det för dagen helt galet varma nordiska land, för sydligare breddgrader. Jag vet inte, men helt plötsligt känns de 12 dagar innan vi ska påbörja vår (för barnen) obegripligt långa resa ofantligt långt borta.
I vanliga fall brukar jag och SnyggA ha någon form av kontakt (läs: SMS) nästan varje dag, så jag min vana trogen har redan hunnit trycka i väg en del högst onödiga, helt menigslösa men ack så informativa meddelanden.
Men så säger CHarmigeC: "de kosta ju typ 14 spänn för henne att ta emot SMS".
Med snabb överslagsräkning konstaterar jag att jag inte förbrukat hela hennes reskassa, men kommer överens med mig själv att inte röra sänd knappen på telefonen något mer den här månaden.
MEN, när jag min vana trogen börjar kolla upp de uppgifter som min man helt tvärsäkert levererar tycker jag mig ana en del sakfel: Om jag med mitt Telia abbonemang (en hemsida som för övrigt verkar kräva högskole examen i informationsteknik för att hitta rätt information) SMS:ar SnyggA med Halebop abbonemnag, är kostnaden för mig 4kr och kostnaden för henne 0kr.
Någon som vill dementera?

1 kommentar:

Criss Quist sa...

Närru du frågar om mms och då gäller på halebop 7,5kr skicka och 9kr att taemot. Ere begrips