Translate:      

torsdag 26 juni 2008

En Howard Johnson-upplevelse

Jag lovade sällskapet tidigare att göra ett inlägg om boendet i Orlando, så här kommer en kort kommentar om detta.
Hur turerna gick dagarna innan angående hotellbokningar och annat kommer jag inte att gå in på. När vi åkte iväg på tisdagmorgon hade vi i alla fall en bokning på Howard Johnson-resort Maingate till ett helt fantastiskt pris, så vi var alla supernöjda. När vi tillslut hittat rätt hotell och skulle checka in började trasslet. Tydligen tillåter de inte i det här landet att 8 personer delar rum! Konstigt! Det slutar med att M har bråkat till sig två rum med dörr emellan till samma priset som ett. Ok tänkte vi, det skulle nog bli bra. Barnen var trötta och behövde definintivt ett bad efter en förmiddag vid stranden i Fort Lauderdale och därefter en lång bilresa.
Vi lastar in oss i rummen och L slänger barnen i badet. Vid den här tidpunkten öppnats dörren till vårt sovrum och en ofantligt lukt av mögel slår emot oss. Jaja, vi ska ju bara sova och det är ju billigt, säger muntra M. Jag däremot är tyst. Eftersom tre av våra lampor är trasiga (!) springer M till receptionen för att få nya glödlampor. Under tiden spanar jag runt i mörkret. Där på heltäckningsmattan ligger en kakerlacka med benen i luften. Jag är övertygad om att han dött av möglet, men andra i sällskapet kan vara av annan åsikt. När M kommer tillbaka säger jag att jag vill byta rum och han går återigen iväg för att prata med dem i receptionen. Nu börjar han surna till på mitt gnällande. När M kommer tillbaka muttrandes med två nya rumsnycklar som tillhör två rum i helt motsatt del av detta jättekomplex står barnen nybadade med pyjamaserna på redo för den utlovade överraskningen, nämligen godis. Surprise! Ni får hoppa in i bilen igen för att arga A inte vill stanna. -Varför?, frågar H . Därför att det är äckligt, svarar jag och så hoppar alla 8 in i bilen.
Det skulle kunna tilläggas att detta var dagen för M´s födelsedag och jag medger att jag i detta fall kan ha överreagerat en aaaaning. Det var ju ändå billigt!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag är glad att du inte nämde att Mattias fick betala maten på restaurangen på kvällen. Han blev inte ens bjuden på sin födelsedag!!!
Jag har letat bilder på tårtan men tror att de blev tagna på er kamera, jaja vi kanske kan ordna det senare.