Translate:      

måndag 2 juni 2008

Handbagage 2

Fortsättning på handbagage inlägget!

Här stövlar jag in i en lokal väskbutik med siktet inställt på en kabinväska, tänker att det måste vara det enklaste uppdraget på att-göra-listan.
Med siktet inställt på expediten plöjer jag förbi alla andra kunder i butiken och ber henne plocka fram en snygg väska.
Hennes första fråga är "Vart ska du resa?", den andra "Med vilket flygbolag?"
Med en hjärna fylld med kaotiska tankar om hur och vad vi ska få med oss, vad som måste göras innan vi åker och dessutom vilken middag vi ska få i oss, svarar jag: VA?

Med tanke på att resan bokades på internet för minst ett halvår sedan, och hur vi klippte och klistade för att få den billigaste och minst långa resan, känns det som en tiotusenkronorsfråga att svara på.

Jag svarar Lufthansa, tvärsäkert och hoppas att hon inte ser hur tankarna krullar sig som nudlar bakom pannbenet. Expediten plockar fram en pärm och börjar bläddra, där finns siffror i mängder, varje flygbolag verkar ha helt egna regler för hur stort och tungt handbagaget får vara, jag suckar tyst och hoppas innerligt att Lufthansa står för någon sträcka av resan.

Hon visar en väska som jag tycker verkar helt okej, den näst sista som finns kvar. Jag ställer undan den och tänker att jag ska rådfråga skeptiskeC om råd.
Han tycker naturligtvis att det är helt onödigt att köpa in en ny väska, när det säkert finns någon av alla våra beresta vänner som sitter på en väska som kan lånas ut.
Han glömde bort att han fyller 25 (!) på onsdag och jag garanterat vet vad jag ska köpa!
Fortsättning följer...

1 kommentar:

Mattte sa...

Handbagaget storlek hade vi ingen tanke på när vi åkte - jag skyller på A, det var hon som höll i reslogistiken. Hur som helst så hade vi en jättestor och åkte med LF och he´ fonka ba fint.