Translate:      

fredag 13 juni 2008

We´re here now!

Så äntligen, efter månader av planering, längtan och diverse inköp har vi änligen landat!
Resan gick trots förseningar över förväntan. Barnen underhöll sig rätt bra, när H frågat 169 gånger hur länge det var kvar slutade jag räkna och svara och han bryde sig definitivt inte om det.
Hur som helst, tidsomställningen gick bra, det var soligt och varmt när vi kom fram så barnen kastade av sig kläderna och tog ett härligt dopp i poolen.
Värdinnan kom hem strax efter att vi kommit, så tjejerna satt sig med ett immande glas under parasollet och konverserade lite.
Barnens härliga, gurglande skratt i bakgrunden var som en fantastisk belöning efter den långa resan. Mitt i sorlet av barnskratt hör jag H säga "kolla, jag ska göra bomben", jag drar lite på smilbandet och tänker äntligen får han visa C att han vågar göra bomben.
Plasket kommer och jag hör med ena örat tjejerna prata om struktur i garderoben och väntar på H:s " Visst var det coolt?" Inget kommer så jag vänder mig om och ser att H hoppat i poolen på den djupa delen utan armbuffar.
Jag väntar en sekund och ser om han klarar det. När jag inser att han inte klarar att komma upp på egen hand går två tankar genom huvudet
1. Ska jag slita av med kläderna och visa mina underkläder för någon jag aldrig träffat och föresten vad har jag på mig?
2. Jag har ingen aning om var jag har ombyte!
En mikrosekund senare har jag fiskat upp H som fick en smula panik av att inte komma upp själv. Som en dränkt katt kliver jag upp ur poolen, och en blick på H får mig att inse att en utskällning inte är på sin plats.
Ja, men då har vi klarat av det, tänker jag och hoppas att vi klarar oss från fler sådana upplevelser.
Mamma, allt gick jättebra!

Anyhow, igår drog vi runt på Sawgrass Mills och C :s humör går att jämföra med det han brukar ha på måndagsmorgon! Att besöket på Victoria Secret genererade i en rosa papperpåse med silkespapper gjorde väl saken en aning bättre, men jag har en plan för att lyfta det ännu mer. Jag återkommer...

2 kommentarer:

Sofia sa...

Men berätta rå, hoppade du i med kläderna på eller inte?

Linda sa...

Jag hoppade i med kläderna!!!