Translate:      

fredag 27 juni 2008

"Home sweet home" eller...

I går 16.00 stod vi åter framför dörren till vårt hus i Umeå.
Barnen huttrade och sa "är det inte sommar nu?"
Jo enligt almanackan, svarade vi och log så gott vi kunde när den 15 gradiga vinden sakta kylde våra tidigare så solvarma kroppar.

När barnvakterna lämnat huset och vi fått alla tre barn i säng, efter en delikat middag bestående av stuvade makaroner och korv, och jag för andra gången besökte tvättstugan för att ladda den med en ny omgång solkrämsstinkande kläder, satte vi oss i soffan för att bara pusta ut.
Det var då jag insåg: Nu är vi hemma igen!

Frysen är tom, 7:års kalas på söndag, tvättstugan knökfull och jag börjar jobba på måndag!!!

AAAHHHH.....

Hur skönt det än var att sova i min egen säng i natt, att brygga mitt eget kaffe och dricka det vid mitt köksbord i morse, kan jag inte påstå att jag inte saknade värmen från miami, doften från poolen eller morgonpromenaderna med SnyggA.

Nu sitter jag med ena ögat på tv:n som visar Scream (för femtioelftegången), med en vikt tvätthög som når upp till taket, och en matlista för nästa vecka (innehållande både lunch och middag, barnen har sommarlov) och undrar vart all semester tog vägen.

Vi (läs C och jag) planerar redan för en Singstarkväll med Disneytema så fort fam Ho kommer hem. Så jag lovar att ni kommer att höra mer från mig!
Det är inte bara ett hot, det är ett löfte!

1 kommentar:

Mattte sa...

Lustigt! Jag och A diskuterade detta fenomen alldeles nyss. Man har svårt att uppskatta nuet, vi har precis varit på en resturang downtown utan barn efter en otroligt härlig "baravarahemmadag"... nice -javisst men hur bra man har fattar man först när man står där och skurar toan eller meckar men matlistan för nästa vecka. Jag menar efter 5 veckor kan man fortfarande vara utan Seniora Thania och Judelle men det är ju skönt också... carpe diem typ!

Singstar - You bet!