Translate:      

lördag 21 juni 2008

På väg till Disney World i valet och kvalet...

Heipa,till att börja med vill jag göra vissa bloggläsare uppmärksammade på att jag från och med nu kommer att försöka vara lite mer intressant. jag har fått veta att jag "by far" är den som är mest ointressant av oss i resesällskapet :)


Jag vill först bara berätta att C tappade sin andra tand igår och är grymt stolt.


Vi har nu landat i Orlando. Bilresan hit behöver vi inte orda så mycket om, vi har skrivit hur det är med barn i bilar förut, ingen skillnad denna gång, är vi framme snart? femtielva gånger innan vi kommit ut från Miramar osv. Vad som dock underlättade en del var att vi mellanlandade på Playa el Fort Lauderdale och ett underbart badvatten innan vi drog vidare.


Nu sitter vi i alla fall på ett hotellrum som en eller två lastbilschaffisar precis legat och pillat navelludd i, det var det bästa och samtidigt billigaste hotellrum vi kunde hitta

(Howard Johnson Resort Maingate west). A har så här efter incheckning ett och annat att säga om detta men mer om det snart - det var jag i och Ch som valde :) vi ska ju bara sova!!

Så hur gör vi nu så här i morgon? -Magic Kingdom blir det, det är bestämt men sedan då? -vattenparker, barnvänliga parker, parker som har dittan och parker som har dattan. Pass för en dag, pass för två dagar, hopperpass, - WTF!! detta är inte lätt märker jag. Disneyland är fu**ing huge ju... jag var här för 19 år sedan och det jag kommer ihåg då var att vi nästan inte hittade tillbaka till bilen och att vi var på Epcot Center. whohoo! Well - tiden går verkar det som för det finns en del mer idag. Vi körde fel på vägen till hotellet och det tog 20 minuter innan vi kunde vända bilen när vi väl kommit in i parkområdet bara - och då var det en motorväg vi körde på.

Inga kommentarer: