Translate:      

tisdag 3 juni 2008

Miamibeach2008...

Been there, done that, doing it tomorrow.

Vi har nu provat både fort lauderdale och south beach och konstigt nog (1) var båda "absolute fabulous" och konstigt nog (2) så var south beach den mest barnvänliga. Iofs satte vi oss ned mitt i en "gay-sektion" - Jag dum norrlänning fattade inte ett smack vad de färggranna flaggorna betydde. Nu gjorde det ingenting för mig i alla fall, min magruta drog inga blickar till sig direkt.

South Beach
Stränderna var faktiskt riktigt barnvänliga båda två som sagt men south beach hade som en innerpool perfekt för lata föräldrar att hålla koll på ungarna i - dit ska vi alla igen.

Att ta sig hit är dock ingen picnick, highways hit och turnpikes dit, inte nog med att vi måste betala med våra liv för att åka på vägarna det kostar pengar också. (lugn mamma, du vet att jag kör som en gud) Att parkera är utmaning nummer två - hittar man ingen parkering utmed Ocean Drive så blir det att hitta en parkeringsfirma alá 20 dollar per dygn. Skyltar är att be om för mycket.

Fort lauderdale
Hit hittar man (läs skall man hitta - vi gjorde en tur på flyplatsen första gången) enkelt, ett motorvägsbyte och hepp -raka vägen österut mot playan. parkering busenkelt det med. Stranden här är renare än på south beach och vattnet varmare. Men den där tryggheten med det grunda vattnet saknas. Vi fick veta efter vi kommit hem att man kunde ta sig längre norrut för barer och lite busigare uteliv men "for now" så funkar barnfamiljsplatserna utmärkt. Annat blir det när våra jetlaggade resekamrater kommer, då kan vi stafettpassa varandras ungar och "see what's happens ;)

Jaha! appropå kamera, den låg visst i storasysters väska, jag menar jag har ju bara sökt den i 2 dygn men ingen skada skedd, det finns gott om tid. - Nya bilder finns upplagda - dock inga från south beach - slut på batterier, my bad!

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh, jag blev så glad över att få se lite härliga poolbilder, det gav mig en enorm styrka på mitt sista pumppass innan sommaren. Jag kan inte direkt påstå att jag lyckats mejsla fram tvättbrädan, men till beach 2009 har jag kommit en bit på väg...

Veronica sa...

Verkar som om vissa har det bra! Men det är ganska skoj att jobba också... NOT!!! Ha det bra!